Kom je ook naar het Boeren Paasfeest?

Ook dit jaar wordt op Parklanden weer het Boeren Paasfeest gevierd. Op zondag 24 maart staan 30 vrijwilligers klaar om er een fantastische dag van te maken!
18 maart 2024

Veel bezoekers op informatiemarkt PARK21 en project Weg om de Zuid

Op zaterdag 9 maart vond de informatiemarkt van PARK21 en het project Weg om de Zuid plaats in de Van Zantenhal aan de IJweg. De informatiemarkt, waar ook het project HOV Haarlemmermeer zuidwest aanwezig was, werd druk bezocht.
12 maart 2024
Coen bij de wtw van Mopabloem

Slim verduurzamen: Mopabloem in Rijsenhout balanceert het elektriciteitsnet

Bloementeeltbedrijf Mopabloem in Rijsenhout produceert en verpakt bloemen. In dit proces worden ook stappen gemaakt met betrekking tot de energietransitie. We spreken operationeel directeur Coen Haakman (56). Coen: ‘Wij passen technieken toe op een zo efficiënt mogelijke manier.
6 maart 2024
Peter Bokhorst tijdens het college werkbezoek

Energiecoöperatie Nieuw-Vennep Zuid

In november 2023 is energiecoöperatie Nieuw-Vennep Zuid opgericht. Wat wil de energiecoöperatie bereiken en waarom is dit belangrijk voor ondernemers? We spreken mede oprichter Peter Bokhorst (mede-eigenaar van Meerland Bouw) over de plannen.
28 februari 2024
Rijsenhout

Onderzoek energietransitie Rijsenhout

Op 5 maart voert onderzoeksbureau Dijksterhuis & van Baaren (D&B) in opdracht van de gemeente Haarlemmermeer en de duurzaamheidswerkgroep Rijsenhout een onderzoek uit in Rijsenhout.
28 februari 2024
Bouw van BENG huis

Wim bouwt aardgasvrij: ‘Ik wil mijn huis openstellen voor anderen’

Wim Verkerk (63) woont sinds een paar maanden samen met zijn vrouw Marianne in zijn aardgasvrije nieuwgebouwde huis in Lisserbroek. Wim: ‘We wilden graag een plek waar we anderen tijdelijk onderdak kunnen bieden. Het nieuwe huis is opgedeeld in een voorhuis en een achterhuis.
22 februari 2024
park 21 pad

9 maart: Informatiemarkt PARK21 en project Weg om de Zuid

Haarlemmermeer groeit en er gebeurt veel tegelijk. PARK21 dat in de buurt ligt van Lincolnpark, is volop in ontwikkeling. Er komen in Haarlemmermeer veel woningen en nieuwe inwoners bij en het verkeer neemt toe.
16 februari 2024
Een vergaderzaal met bankjes en tafel. In de ruikmte vergadert de gemeenteraad.

Verkeer Badhoevedorp: 'Bemoei je ermee!'

De hele gemeenteraad stemde donderdag 15 februari unaniem voor het plan van aanpak voor de Tussenevaluatie Verkeersstructuurplan Badhoevedorp. Dit betekent een onderzoek met een verkeerstelling, een doorberekening van het verkeersmodel én een belevingsonderzoek door een extern bureau.
15 februari 2024
Een tekening van een speelplek. Met een speelhuisje, een bruggetje, een wipkip en kunstgras met spelletjes.

Speelplek bij de Sleutelbloemstraat

Eind april plaatsen we een speelplek voor kinderen van 0-6 jaar in park Quatrebras. Vlakbij de Sleutelbloemstraat. Er komen naast speeltoestellen ook een bankje, een prullenbak en hogere planten.
15 februari 2024
Een appartementengebouw met daarnaast een grasveld en een haag. Ook ligt er een sloot achter het grasveld.

Voetpad naast de Meerwende

Naast Zorgcentrum de Meerwende komt een pad voor voetgangers. De aannemer start 4 maart met het maken van het voetpad. De werkzaamheden duren ongeveer 3 weken. Het voetpad begint na de stalen kade bij de Joes Kloppenburghof en eindigt bij de Robert Kochstraat.

Pagina's