Oude kringloopwinkel Nieuw-Vennep krijgt groene jas

Deel deze pagina
Het gebouw aan de Venneperstraat waar vroeger de kringloopwinkel zat, staat al een lange tijd leeg. Het pand is duidelijk in verval, met kapotgeslagen ramen, en een doorn in het oog van alle Vennepers. De gemeente is echter geen eigenaar van het gebouw. Wethouder Marjolein Steffens-van de Water, projectwethouder Groene Kom: “Met onder anderen de Dorpsraad, BIZ (bedrijveninvesteringszone) en de Ondernemersvereniging Haarlemmermeer Zuid ben ik in gesprek geweest hoe we het centrum meer leefbaar en aantrekkelijker kunnen maken. Dat is hard nodig, zeker als je dit soort vervallen gebouwen ziet.”

Nieuwe Kom

Vanuit het project Nieuwe Kom hebben ondernemers, de projectontwikkelaar en de gemeente Haarlemmermeer inmiddels het initiatief genomen om een looppad aan te leggen van de parkeerplaats naar het winkelcentrum. Nu wordt begonnen met de aanplant van bomen en hagen rondom het gebouw aan de Venneperstraat. Wethouder Steffens: “De oude kringloopwinkel krijgt nu een groene jas, wat meteen een enorm verschil maakt qua uitstraling. De start van de vergroening is er, maar we zijn er nog niet.”

De situatie bij de voormalige kringloopwinkel in Nieuw-Vennep

De huidige situatie bij de voormalige kringloopwinkel in Nieuw-Vennep. Foto: gemeente Haarlemmermeer.

Haag, Heesters en Elzen

Direct tegen het gebouw aan de Venneperstraat plant de gemeente een haag. Deze haag is anderhalf tot twee meter hoog, waardoor het er een stuk groener en meer verzorgd uit komt te zien. Langs het gedeelte van het gebouw aan de Gelevinkstraat komen bloeiende heesters. Aan de achterkant van het pand staan nu elzen. Dit zijn kleine bomen, waarvan het aantal nu wordt uitgebreid.

Werkzaamheden

De aannemer is begonnen met het klaarmaken van de grond voor de planten. In de week van 31 oktober begint de aanplant.

Meer informatie

Meer informatie over het centrum van Nieuw-Vennep is te vinden op de webpagina van de Nieuwe Kom.

Gepubliceerd op:
20 okt 2022