Extra borden Zwanenburgerdijk

Deel deze pagina
De gemeente Haarlemmermeer heeft extra borden laten plaatsen op de Zwanenburgerdijk. Sinds half juli is de Zwanenburgerdijk bij de Venenweg afgesloten voor doorgaand gemotoriseerd verkeer. Dat zijn auto’s en motoren. Toch rijden er nog veel mensen door. Zij krijgen daarvoor een boete.

De gemeente wil niet dat mensen hier doorrijden, en wil ook niet dat ze een boete krijgen. Daarom doet de gemeente nog eens extra haar best om te informeren dat doorrijden op deze plek echt niet kan. Er zijn extra borden geplaatst. Om nog duidelijker te maken dat de weg is afgesloten, is het bord ‘verboden om door te rijden’ nu ook op de weg gespoten. De gemeente zoekt naar meer mogelijkheden om te informeren dat je hier niet door mag rijden, zodat mensen ook geen boete krijgen.

De huidige situatie met de borden bij de Zwanenburgerdijk

Extra borden ook op de weg in Zwanenburg. Wie hier op de Zwanenburgerdijk doorrijdt krijgt een boete. Een camera registreert alle kentekens. Foto: Danny de Casembroot.

Camera’s

Op verzoek van de brandweer, politie en ambulancedienst sluit de gemeente de weg niet af met paaltjes of een andere versperring.  Zo kunnen zij in geval van nood altijd snel doorrijden. Er hangen camera’s die kentekens registreren. Zo wordt de afsluiting gecontroleerd.

Ringdijk aantrekkelijker

De afsluiting van de Zwanenburgerdijk is gedaan om minder verkeer op de Ringdijk te krijgen. Daardoor wordt de dijk aantrekkelijker en leefbaarder. Als het verkeer genoeg afneemt, wil de gemeente van een deel van de Zwanenburgerdijk een fietsstraat maken.

Meer informatie?

Meer informatie staat op de webpagina van Zwanenburg op de website Ringdijk en Ringvaart Zwanenburg | Gemeente Haarlemmermeer (haarlemmermeergemeente.nl). Er is ook een pagina met veelgestelde vragen over de afsluiting Veelgestelde vragen | Gemeente Haarlemmermeer (haarlemmermeergemeente.nl).

kaartje waarop de afsluiting te zien is
Gepubliceerd op:
5 okt 2022